11 Ιαν 2022

 ΣΤΙΣ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΜΙΛΗΣΑ LIVE  ΣΤΟ FACE BOOK  ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ.


"Τέσσερις μήνες ακόμη παράταση  δόθηκε για τις αντιρρήσεις στους δασικούς  χάρτες . Έτσι λοιπόν θα έχουμε την δυνατότητα να προχωρήσουμε στις αντιρρήσεις μας μέχρι αρχές Μαΐου του 2022 με παράταση 20 ημερών για τους κατοίκους του Εξωτερικού.

Το ότι πήραμε παράταση 4 μήνες δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιμένουμε τελευταία μέρα για να πάμε να καταθέσουμε τις αντιρρήσεις.

Θέλω να σας πω ότι στη Σαλαμίνα ανάλογα με το πρόβλημα που υπάρχει οι αντιρρήσεις είναι πολύ λίγες που έχουν γίνει.

Υπάρχει μία αντίληψη από μερικούς οι οποίοι λένε δεν θα πάω γιατί θα πάνε οι υπόλοιποι στην γειτονιά, Αυτό δεν ευσταθεί και είναι επικίνδυνο.  Εάν δεν κάνουμε την αντίρρηση αποδεχόμαστε ότι η ιδιοκτησία μας βρίσκεται σε δασική έκταση  με ότι αυτό συνεπάγεται.

Υπάρχουν γραφεία, εσείς μου τα λέτε,  τα οποία σας λένε ότι ελάτε να κάνομε την αντίρρηση για να αποχαρακτηρίσουμε την ιδιοκτησία σας.  Αυτό δεν επιτρέπεται να λέγεται και φυσικά μην δεχτείτε να πληρώσετε ένα ευρώ περισσότερο από την αμοιβή του γραφείου , για αυτόν το λόγο.

Ο αποχαρακτηρισμός μιας  ιδιοκτησίας  ή μιας έκτασης εξαρτάται από τις επιτροπές των αντιρρήσεων  οι οποίες δεν δρουν ανεξέλεκτα. Στηρίζονται σε συγκεκριμένα στοιχεία. Ελπίζω ότι η Κυβέρνηση με παραπάνω πρωτοβουλίες και νομοθετικές ρυθμίσεις  θα λύσει τα χέρια των Επιτροπών για ιδιοκτησίες και εκτάσεις  που βρίσκονται εντός οικιστικών πυκνώσεων, που αποτελούν δηλαδή οικισμούς με φως – νερό – τηλέφωνο.  Και θέλω να επαναλάβω  ότι τα κτίσματα τα οποία βρίσκονται εντός φερόμενης δασικής έκτασης  στη Σαλαμίνα είναι 98% εντός οικιστικών πυκνώσεων.

Είναι πολύ σημαντικά αυτή μελέτη που έγινε επί Δημαρχίας Ρούλας Νάννου με την δική μου τότε εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Με ρωτάτε ότι σε μία ιδιοκτησία που έχετε π.χ ένα στρέμμα μόνο τα 100 μέτρα είναι δασικό θα πρέπει να κάνω αντίρρηση;.

Απάντηση

Είναι ένα από τα θέματα τα οποία είχα αναφερθεί με υπόμνημα  όταν το Νομοσχέδιο ήταν σε διαβούλευση ότι να μπορεί ο ιδιοκτήτης να απαλλαγεί από αυτό το μικρό κομμάτι και να εκμεταλλευτεί το υπόλοιπο της περιουσίας του. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε δεκτό.  Επομένως ασφαλώς θα κάνετε αντίρρηση.

 

Με ρωτάτε να πάτε σε μηχανικό ή δασολόγο να κάνετε την αντίρρηση;

 Μία απλή αντίρρηση μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας. Να μπείτε στην πλατφόρμα να σκανάρετε τα έγγραφα που πρέπει και να τα περάστε ηλεκτρονικά. Εάν κάνετε μόνο αυτήν την απλή αντίρρηση Εάν θέλετε μία εμπεριστατωμένη αντίρρηση η οποία θα συνοδεύεται από μία έκθεση ερμηνείας στην οποία θα αιτιολογείται  γιατί η ιδιοκτησία σας είναι δασική τότε πρέπει να πάτε σε δασολόγο. Μου αρέσει πάντα να λέω την αλήθεια αν και μπορεί να στεναχωρώ φίλους μηχανικούς αλλά στόχος μου είναι σας βοηθήσω.

Τα πράγματα είναι απλά. Ένας Δασολόγος δεν μπορεί να  βγάλει μία άδεια οικοδομής ή να κάνει την τακτοποίηση ενός αυθαιρέτου και για τον ίδιο λόγο ο μηχανικός δεν μπορεί να κάνει μία εμπεριστατωμένη αντίρρηση.

Τον Μηχανικό  θα τον χρειαστείτε στην αμέσως επόμενη κίνηση

Ποια είναι αυτή;

 

Το έχω πει και σε προηγούμενη αναφορά μου

 

Ο νόμος  4685/20 δίνει την δυνατότητα να κάνουμε υπαγωγή στον συγκεκριμένο νόμο και να εξαιρεθούμε της κατεδάφισης για 30 χρόνια και συγχρόνως να σταματήσουν τα πρόστιμα εφ όσον έχουμε καθώς επίσης  να σταματήσουν όλες  οι ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Για να προχωρήσετε σε αυτή την διαδικασία θα πρέπει πρωτίστως να κάνετε  την αντίρρηση και να έχετε πάρει και τον αριθ, πρωτοκόλλου της κατάθεσης.

Ερώτηση 

Εάν κάνω υπαγωγή στον νόμο δεν σημαίνει ότι αποδέχομαι ότι η ιδιοκτησία μου είναι δασική;

Απάντηση .

Όχι αυτές οι δύο διαδικασίες βαδίζουν παράλληλα τουλάχιστον μέχρι αυτή τη στιγμή ως προς τις ημερομηνίες, αλλά η μία είναι ανέξαρτητη από την άλλη. Αυτό σημαίνει ότι , εάν μετά την αντίρρηση  την οποία θα κάνουμε η  ιδιοκτησία μου δεν είναι δασική, τότε αποδεσμεύομαι από την υπαγωγή στον νόμο και μου επιστρέφεται το παράβολο των 250 ευρώ το οποίο θα έχω πληρώσει.

Σε αυτή την διαδικασία μπορούν να προχωρήσουν εκείνοι που έχουν πρόστιμα και ποινικές  διαδικασίες σε εξέλιξη, διότι με την υπαγωγή στο νόμο σταματάνε όλα αυτά όπως σας είπα πιο πάνω.

 

Ερώτηση

οι υπόλοιποι τι θα κάνουμε , εμείς  που δεν έχουμε πρόστιμα  και είμαστε χιλιάδες, θα πρέπει να προχωρήσουμε και εμείς σε αυτή την διαδικασία.

 

Εδώ υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα που η Κυβέρνηση πρέπει να το δει και έχουμε κάνει τα απαιτούμενα διαβήματα.

Οι χρονολογίες τόσο της αντίρρησης όσο και της υπαγωγής στον νόμο , λήγουν την ίδια ημερομηνία  δηλαδή αρχές Μαΐου Αυτό είναι μεγάλο λάθος.

Δεν μπορεί δηλαδή να με υποχρεώνεις να κάνω την υπαγωγή στο νόμο και όταν η ιδιοκτησία μου κριθεί ως μη δασική να μου επιστρέφεις τα 250 ευρώ πίσω , άρα η Πολιτεία έκανε το καθήκον της.

Ό χι δεν είναι έτσι τα πράγματα  γιατί εγώ που θα κάνω την υπαγωγή στον νόμο θα πάω στον μηχανικό για να μου την κάνει και ο μηχανικός θα πληρωθεί. Αυτά τα χρήματα ποιος θα μου τα επιστρέψει;

Θα πρέπει η Κυβέρνηση με τροπολογία να διορθώσει το σημείο αυτό και να δίνει την δυνατότητα στον πολίτη να προχωρήσει στην διαδικασία της υπαγωγής στο νόμο μετά από τις αποφάσεις των Επιτροπών αντιρρήσεων.

 

Το γενικό όμως συμπέρασμα από την διαδικασία υπαγωγής στον νόμο είναι  ένα και πρέπει να ηρεμήσετε. Όσες ιδιοκτησίες είναι εντός οικιστικών πυκνώσεων και επαναλαμβάνω είναι 98% στη Σαλαμίνα δεν γκρεμίζονται αυτό είναι και το νόημα της υπαγωγής εξαιρούνται της κατεδάφισης.

 

Όποια βοήθεια χρειάζεστε και μπορώ να βοηθήσω να με παίρντε τηλέφωνο. Η σχέση μεταξύ μας είναι μία σχέση αγάπη που χρονολογείτε 30 χρόνια και είμαι πάντα στην διάθεσή σας.

Μορείτε να με βλέπετε ανακοινώσεις μου και στο face book και στο blog enotitakaidrasiblogspot.gr στο οποίο αναφέρομαι μόνο για τις εξελίξεις του δασικού προβλήματος.

 

Μάνος Δερτούζος