21 Ιουν 2016

Δεν νομιμοποιούνται τα νεόδμητα αυθαίρετα

Αλλαγές σε κληρονομιές και μισθώσεις


Δεν νομιμοποιούνται και με τον νέο νόμο που ετοιμάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, όσα αυθαίρετα κατασκευάστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2011, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ. Αλλαγές έρχονται στις μισθώσεις, στις κληρονομιές και τις άδειες λειτουργίας των καταστημάτων, αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο να είναι υποχρεωτικός ο έλεγχος από μηχανικούς.
Αυθαίρετα στα πιο απίθανα σημεία κοσμοπολίτικων νησιών. Ξεφύτρωσαν, όπως διαπιστώθηκε από τις εφόδους των επιθεωρητών περιβάλλοντος, λίγους μήνες μετά την εφαρμογή του τελευταίου νόμου για τις νομιμοποιήσεις. Θα παραμείνουν για πάντα αυθαίρετα και κατεδαφιστέα αφού και ο νέος νόμος που ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν μετακινεί την κόκκινη γραμμή της 28ης Ιουλίου 2011.
Πολυνομοσχέδιο που θα καλύπτει τα πάντα καταρτίζουν οι υπηρεσίες του υπουργείου. Αιχμή η πρόληψη, ενώ θα τεθεί σε εφαρμογή η ταυτότητα κτηρίων. Ο έλεγχος από μηχανικούς που τώρα είναι υποχρεωτικός στις αγοραπωλησίες και τις γονικές παροχές εξετάζεται να επεκταθεί στις μισθώσεις, τις κληρονομιές και τις άδειες λειτουργίας καταστημάτων.
Παρατηρητήρια δομημένου περιβάλλοντος. θα δημιουργηθούν αρχικά σε κάθε περιφέρεια και μετά σε κάθε νομό. Στόχος τους, η σάρωση με κάθε μέσο, ανά εξάμηνο, παλιών και νέων κατασκευών, αλλά και η διασταύρωση στοιχείων και με άλλες υπηρεσίες.
Για όλα τα νέα κτήρια θα υπάρχει πλέον πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος. Στόχος είναι όλα αυτά να εφαρμοστούν από το φθινόπωρο.


Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ

Με τη δημοσίευση στις 27 Μαΐου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του πολυνομοσχεδίου (ν.4389/16) τίθεται σε ισχύ το νέο χρονοδιάγραμμα του έργου. Οι πρώτες προθεσμίες είναι:
• Σε ένα μήνα ο υπουργός Περιβάλλοντος πρέπει να διευκρινίσει τι ορίζει ως «οικιστική πύκνωση». Πρόκειται για τους οικισμούς αυθαιρέτων σε δάση, οι οποίοι θα αποτυπώνονται ως ξεχωριστή κατηγορία στους δασικούς χάρτες και θα εξαιρούνται της διαδικασίας ανάρτησης.
• Σε τέσσερις μήνες (δηλαδή έως τις 27 Σεπτεμβρίου) οι Διευθύνσεις Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας θα πρέπει να ενημερώσουν τους ήδη έτοιμους δασικούς χάρτες (να αλλάξουν τις κατηγορίες των οικισμών που αποτυπώνονται, να προσθέσουν χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις κ.λπ.) και να τους αναρτήσουν για την υποβολή αντιρρήσεων από τους πολίτες. Ενα μήνα αργότερα (δηλαδή έως τις 27 Οκτωβρίου) θα πρέπει να τους έχουν κυρώσει στα κομμάτια τους που δεν έχουν αντιρρήσεις. Η πρόβλεψη αφορά περίπου το 50% των δασικών χαρτών της χώρας εδώ και 2-3 χρόνια, αλλά οι Διευθύνσεις Δασών δεν προχωρούσαν στην ανάρτησή τους με διάφορες προφάσεις. Ειδικά στην περίπτωση της Αττικής, τα πράγματα είναι ακόμα δυσκολότερα, λόγω του πλήθους των οικισμών αυθαιρέτων που θα πρέπει να οριοθετηθούν. Πάντως, ο νόμος άφησε ένα «παραθυράκι» καθυστέρησης, ειδικά για τη συμπλήρωση των χορτολιβαδικών και βραχωδών εκτάσεων, που μπορεί να γίνει έως 4 μήνες αργότερα (με νέα διαδικασία ανάρτησης κ.λπ.)
Είναι όμως αυτό εφικτό; Για παράδειγμα, ειδικά για τις «οικιστικές πυκνώσεις», ο νόμος προβλέπει μια συγκεκριμένη διαδικασία: αφού ορίσει ο υπουργός τι εστί «οικιστική πύκνωση», οι πολεοδομίες των δήμων θα πρέπει μέσα σε 6 μήνες να οριοθετήσουν στον δασικό χάρτη τις περιοχές αυτές. Επομένως, αν οι ήδη έτοιμοι χάρτες πρόκειται να συμπεριλάβουν τις «οικιστικές πυκνώσεις», τότε είναι αδύνατο να αναρτηθούν χάρτες σε 4 μήνες, όπως προβλέπει ο νόμος. Όλα αυτά δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι πιθανότατα ανεφάρμοστα στην πράξη.
• Τέλος, ο νόμος προβλέπει ότι έως τις 27 Ιουνίου η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ) θα πρέπει να στείλει στον ΥΠΕΝ χρονοδιάγραμμα με την εξέλιξη του κτηματολογίου ώστε να ληφθεί υπόψη. Εντωμεταξύ, το ΥΠΕΝ πρέπει να έχει συστήσει και –κυρίως– στελεχώσει τμήμα Δασικών Χαρτών (με ό,τι δυσκολία αυτό έχει). Και μέχρι τις 27 Ιουλίου οι Διευθύνσεις Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων πρέπει να ενημερώσουν το ΥΠΕΝ, αν μπορούν να αναλάβουν την κατάρτιση των δασικών χαρτών στην περιοχή τους.
Να σημειωθεί ότι η τύχη του έργου εξαρτάται από την ετοιμότητα του υπουργείου, να διευκρινίσει με αποφάσεις όλα τα σημεία της νομοθεσίας που τροποποίησε: τις τεχνικές προδιαγραφές για την κατάρτιση, συμπλήρωση, διόρθωση και τήρηση των δασικών χαρτών, τον τρόπο ανάρτησης και υποβολής αντιρρήσεων, το τέλος αντιρρήσεων, τον τρόπο ίδρυσης και στελέχωσης των «προσωρινών σημείων ανάρτησης» των δασικών χαρτών. Να εξειδικεύσει τον τρόπο συγκρότησης και λειτουργίας των Επιτροπών Αντιρρήσεων, να εκδώσει τιμολόγια προεκτιμώμενων αμοιβών για όσες περιπτώσεις οι δασικοί χάρτες ανατεθούν σε ιδιώτες, να δημιουργήσει υποδομή για την ηλεκτρονική ανάρτηση των δασικών χαρτών και βέβαια… να βρει τα χρήματα.


ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

12 Ιουν 2016


NEOΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑΤΗΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ

Το νέο σχέδιο νόμου θα δοθεί σε διαβούλευση τον Ιούλιο

Tον πέμπτο νόμο για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων σε διάστημα επτά ετών ετοιμάζεται να δώσει το καλοκαίρι σε διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι η διατήρηση της δυνατότητας νομιμοποίησης αυθαιρέτων, σε πολλές περιπτώσεις με πολύ μικρότερα πρόστιμα από ό,τι σήμερα, η ενεργοποίηση διαφόρων αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας (και χρησιμότητας) μέτρων, όπως η «ταυτότητα κτιρίου» και η κατάργηση του προκαταρκτικού ελέγχου κατά την έκδοση οικοδομικών αδειών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, το νέο σχέδιο νόμου θα δοθεί σε διαβούλευση τον Ιούλιο, τακτική που επελέγη και σε δύο από τους προηγούμενους νόμους αυθαιρέτων (προφανώς για να υπάρξει μια πιο «χαλαρή», λόγω θέρους, κριτική των νέων ρυθμίσεων). Το σχέδιο νόμου δεν θα αφορά μόνο την αυθαίρετη δόμηση, αλλά θα επεκτείνεται και σε άλλα πολεοδομικά ζητήματα.

Τι προβλέπεται
Σύμφωνα με πληροφορίες (καθώς το περιεχόμενό του δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί), το σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα προβλέπει τα εξής:

• Επεκτείνεται και στις μισθώσεις και στις αποδοχές κληρονομιάς η υποχρέωση έγγραφης πιστοποίησης από μηχανικό, ότι το κτίριο δεν διαθέτει παρανομίες. Η υποχρέωση αυτή ισχύει από το 2011 για τις μεταβιβάσεις και έχει εξαιρετικά θετικό πρόσημο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι τα πιστοποιητικά αυτά θα ελέγχονται έστω δειγματοληπτικά και ότι οι ποινές για τους παραβάτες μηχανικούς θα είναι εξοντωτικές.

• Το ύψος των προστίμων θα κλιμακώνεται με διαφορετικά κριτήρια. Η βασική σκέψη είναι ότι, προκειμένου να γίνει πλήρης καταγραφή όλων των αυθαιρέτων, το πρόστιμο να είναι αρχικά πολύ χαμηλό. Και η πλήρης νομιμοποίηση (ή μη) του αυθαιρέτου, με την καταβολή του κυρίως προστίμου, να συναρτάται με την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού. Το θετικό αυτής της σκέψης είναι ότι θα βοηθήσει να δοθεί η «πραγματική εικόνα». Το αρνητικό είναι ότι, μετά βεβαιότητας, θα οδηγήσει απλά στη νομιμοποίηση της όποιας υφιστάμενης κατάστασης. Η δε συνάρτηση του κυρίως προστίμου με την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού δείχνει να μεταθέτει την είσπραξή του κάποια στιγμή στο μέλλον (ο πολεοδομικός σχεδιασμός είναι υπό ολοκλήρωση... από την εποχή του Τρίτση).

• Η οικοδομική άδεια θα εκδίδεται απευθείας, με την κατάθεση του φακέλου στην πολεοδομία. Στη συνέχεια η εφαρμογή της μελέτης θα ελέγχεται από δύο ελεγκτές δόμησης, σε δύο στάδια και το ακίνητο δεν θα ηλεκτροδοτείται αν υπάρχουν παρανομίες. Η πρόθεση αυτής της ρύθμισης είναι να αντιμετωπίσει τους μεγάλους, ακόμα και σήμερα, χρόνους αναμονής για την έγκριση ενός φακέλου από τις πολεοδομίες (παρά την αλλαγή της νομοθεσίας μόλις προ τριετίας). Ωστόσο, απομακρύνει ακόμα περισσότερο το Δημόσιο από τον ρόλο του ως ελεγκτή της νομιμότητας (οι ελεγκτές δόμησης είναι ιδιώτες και σήμερα δεν ελέγχονται καθόλου, ενώ οι ποινές σε περίπτωση διαπίστωσης παρανομίας είναι εξαιρετικά επιεικείς).

• Τέλος, επαναφέρεται η θεσμοθετημένη, αλλά ουδέποτε εφαρμοσθείσα «ταυτότητα κτιρίου», μια ρύθμιση που μεταφέρει στον πολίτη το κόστος της αναδημιουργίας ψηφιακών αρχείων στις πολεοδομίες. Το προφανές όφελος της ρύθμισης αφορά τους μηχανικούς που θα αναλαμβάνουν την εργασία αυτή έναντι αμοιβής (άλλωστε οι ρυθμίσεις αυτές προέκυψαν παλαιότερα μέσα από τη στενή συνεργασία του υπουργείου Περιβάλλοντος με το ΤΕΕ), ωστόσο θα υποχρεώσει τους πολίτες να πληρώσουν για πολλοστή φορά μέσα σε λίγα χρόνια για το ίδιο ακίνητο.


11 Ιουν 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΩΡΑ 11 ΤΟ ΠΡΩΪ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ 
ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΟΓΡΗ
ΤΟ ΔΑΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ 
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου το οποίο συμπεριελάμβανε και άρθρα για την ανάρτηση των δασικών χαρτών , ανοίγει ο δρόμος για την επίλυση του δασικού προβλήματος. Θεωρούμε απαραίτητο σε αυτή την συγκυρία να ενημερώσουμε τους πολίτες τι ακριβώς αναφέρει το Νομοσχέδιο. Είναι απαραίτητο επίσης να γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι τα επόμενα βήματα και τι ακριβώς θα συμβεί το επόμενο χρονικό διάστημα.  Θα γίνει αναφορά ποιος θα είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που καλούνται όλοι (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να βοηθήσουν με κάθε τρόπο .
Για τους πιο πάνω λόγους, σας καλούμε την Κυριακή 10 Ιουλίου και ώρα 11 στην Αίθουσα Δημήτρη Μπόγρη.
Ο δρόμος για την επίλυση του δασικού προβλήματος δεν είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα παρ όλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Για τον Πανσαλαμίνιο Σύλλογο

Μάνος Δερτούζος

9 Ιουν 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων

Διάβασα με προσοχή το δελτίου τύπου της Ένωσης Δασολόγων και σας παραθέτω μερικά σημεία από την ανακοίνωσή τους

Αναφέρει  μεταξύ των άλλων ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ) που διαβάσαμε στην Καθημερινή την 21 Μαϊου 2016

 «Με αφορμή την τοποθέτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το Βήμα της Βουλής, στη συζήτηση για τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου που αφορούσαν τους δασικούς χάρτες, στην οποία έκανε ευθεία αναφορά για διαφθορά στις Δασικές Υπηρεσίες, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσής μας έχει να παρατηρήσει τα εξής : 
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο αρμόδιος Αναπληρωτής Υπουργός κάνει τραγικά άστοχες δηλώσεις για τον Δασικό Τομέα, στον οποίο ο ίδιος προΐσταται πολιτικά και συνεπώς θα έπρεπε να γνωρίζει ότι έχει, ο ίδιος, την ευθύνη της λειτουργίας του, καλής ή κακής.

Δυστυχώς ο ίδιος επέλεξε τον δρόμο της δημόσιας λασπολογίας και της κατασυκοφάντησης δημόσιων Υπηρεσιών και εργαζομένων, που λόγω της θέσεώς τους δεν έχουν καμιά δυνατότητα να απαντήσουν.

Υπενθυμίζουμε στον Αναπληρωτή Υπουργό ότι και άλλοι προκάτοχοί του στο παρελθόν, ακολούθησαν τον ίδιο «λάθος δρόμο», όταν ήθελαν να καλύψουν τη δική τους πολιτική αδυναμία ή να κρύψουν τη δική τους υφέρπουσα σκοπιμότητα και σπουδή να προωθήσουν αντισυνταγματικές ρυθμίσεις σε βάρος των δασών και της δημόσιας περιουσίας…..»  και συνεχίζει η ανακοίνωσή τους
Α)Που άραγε αποσκοπεί η εφεύρεση του όρου «οικιστικές πυκνώσεις», που χαρακτηρίζεται από μεγαλειώδη και νεφελώδη ασάφεια; Για μας η χρήση του όρου αυτού, το τεχνικό και νομικό περιεχόμενο του οποίου μάλιστα θα καθοριστεί αργότερα με υπουργική απόφαση, έχει προφανή σκοπό και αποδέκτες εφαρμογής.
Β)Εισάγονται αμφιβόλου συνταγματικής νομιμότητας ρυθμίσεις (άρθρα 23 και 24) για τους χωρίς νόμιμη έγκριση οικισμούς. Δημιουργείται 5μελής επιτροπή νομιμοποίησης με εξασφαλισμένη, λόγω σύνθεσης και αριθμού μελών, την αποτυχία………..

Γ) Η Κυβέρνηση για άλλη μια φορά αδυνατεί να δώσει συνταγματικά βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα των καταπατήσεων δημόσιας δασικής γης και ακροβατεί με νεολογισμούς κενούς περιεχομένου.

Απάντηση στην Επιστολή των δασολόγων.

Είναι γεγονός ότι ο Υπουργός στην τοποθέτησή του στη Βουλή μίλησε για διαφθορά στις δασικές υπηρεσίες και είναι σίγουρο ότι μίλησε για ένα μέρος των υπαλλήλων και φυσικά  όχι το σύνολο της υπηρεσίας.  Παρόμοια φαινόμενα πιθανόν να υπάρχουν και σε άλλες υπηρεσίες , αυτό δεν σημαίνει ότι κατηγορείται το σύνολο των υπηρεσιών. Εάν αυτό  που είπε ο Υπουργός ισχύει ή όχι για ένα μέρος των υπαλλήλων είναι καλύτερα να ρωτηθεί ο κόσμος, να ρωτηθούν οι πολίτες που επί 30 χρόνια ταλαιπωρούνται από το δασικό πρόβλημα.
Θα ήθελα να ρωτήσω όμως τους δασολόγους που πάντοτε κάνουν τις παρεμβάσεις τους υπερασπιζόμενοι την δημόσια περιουσία.
Θεωρείτε ότι δεν υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα υπάλληλοι του δασαρχείου που να εμπλέκονται σε διαφθορά;  Είναι όλοι άμεμπτοι; Απλά ρωτώ.

Εάν η πληγή που ονομάζεται διαιώνιση του δασικού προβλήματος δεν βρει την λύση του , είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν πάντα εκείνοι οι επιτήδειοι οι οποίοι θα θελήσουν να απαλύνουν τον πόνο των πολιτών  από την πληγή και ο νοών νοείτω. Ίσως αυτό επιχειρείται σήμερα,  να κλείσει αυτή η πληγή μια για πάντα.
Περισσότερο από 30 χρόνια οι πολίτες που έχουν δασικό πρόβλημα είναι όμηροι ενός πολιτικού συστήματος που ενώ έβλεπε το πρόβλημα  ,και  μάλιστα ενίοτε το κατήγγειλε , δεν είχε την τόλμη να το λύσει!!

Συνεχίζοντας οι κύριοι δασολόγοι κατηγορούν τον Υπουργό για τον όρο «οικιστική πύκνωση» που τίθεται ως όρος στο Νομοσχέδιο. Θα ήθελα να ρωτήσω τους κ.κ. Δασολόγους.

Ποια είναι η θέση σας στα σπίτια εκείνα τα οποία κτίστηκαν σε οικόπεδα και δεν καταπάτησαν  οι  πολίτες , στα σπίτια εκείνα τα οποία έκτισαν σε οικόπεδο το οποίο χαρακτηριζόταν στα συμβόλαια αγροτεμάχιο και μετέπειτα κατηγορήθηκαν  ότι έκτισαν σε φερόμενη δασική έκταση; Όλα αυτά τα σπίτια τα οποία έχουν κτιστεί με ευθύνη της διοίκησης και έχουν σήμερα δημιουργήσει οικισμούς , ποια είναι η γνώμη σας. Θέλετε να νομιμοποιηθούν ή να γκρεμιστούν; Διότι ένα από τα δύο θα συμβεί. Μεσαία λύση , συνέχιση δηλαδή της ομηρίας δεν υπάρχει.
Ας μας πουν λοιπόν οι δασολόγοι τι θέλουν;  Γνωρίζετε κ.κ. δασολόγοι ότι τα τοπικά δασαρχεία έδιναν κάποτε στους πολίτες βεβαιώσεις ότι το οικόπεδο τους δεν ήταν σε δασική έκταση και τις βεβαιώσεις  χρησιμοποιούσαν για να πάρουν άδεια λυομένου;  Γνωρίζετε (και φυσικά το γνωρίζετε) ότι σε αυτούς τους πολίτες που κάποτε δίνατε βεβαιώσεις ότι το οικόπέδό τους δεν ήταν σε δασική έκταση από το 1993 τους στέλνετε  πρόστιμα εκατομμυρίων με το αιτιολογικό ότι έκτισαν σε δασική έκταση; Πότε άραγε είχατε δίκαιο;

Γράφετε επίσης «Δημιουργείται 5μελής επιτροπή νομιμοποίησης με εξασφαλισμένη, λόγω σύνθεσης και αριθμού μελών, την αποτυχία………..

Προεξοφλείτε δηλαδή ότι η σύνθεση της Επιτροπής η οποία θα παρέμβει μετά τις αντιρρήσεις των πολιτών ότι θα είναι αποτυχία, διότι θα θέλατε η πενταμελής επιτροπή να αποτελείται από 5 υπαλλήλους του δασαρχείου. Ας δούμε απλά από τι θα αποτελείται η επιτροπή
1.   Ένα δασολόγο της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
2.   2.ένα δασολόγο της δασικής υπηρεσίας
3.   3.Ένα μηχανικό της οικείας υπηρεσίας δόμησης
4.   ένα μηχανικό εκπρόσωπο του οικείου ΟΤΑ
5.   και ένα δικηγόρο οριζόμενο από τον οικείο δικηγορικό σύλλογο.
Γιατί κύριοι δασολόγοι προεξοφλείτε ότι οι ανωτέρω δεν θα κάνουν καλά την δουλειά τους;

Λέτε επίσης και το άφησα τελευταίο:

Η Κυβέρνηση για άλλη μια φορά αδυνατεί να δώσει συνταγματικά βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα των καταπατήσεων δημόσιας δασικής γης και ακροβατεί με νεολογισμούς κενούς περιεχομένου.

Με ποιο δικαίωμα κύριοι δασολόγοι κατηγορείτε όλους που έχουν δασικό πρόβλημα ότι είναι καταπατητές δημόσιας δασικής έκτασης; Που βγάλατε το συμπέρασμα ότι εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που έκτισαν και θεωρείται τώρα ότι έκτισαν σε φερόμενες δασικές εκτάσεις είναι καταπατητές δημόσιας δασικής έκτασης; Αυτό είναι μία επιπόλαιη κατηγορία που δεν επιτρέπετε να λέτε που όχι φθάνει τα όρια της Συκοφαντικής δυσφήμισης , αλλά είναι συκοφαντική δυσφήμιση. Εάν υπάρχουν καταπατητές Δημόσιας δασικής έκτασης και τους γνωρίζετε , έπρεπε ήδη να είχατε παρέμβει και να τους είχατε καταγγείλει. Δεν μπορείτε όμως για δέκα καταπατητές,  που φαίνεται δεν είσθε ικανοί να τους καταγγείλετε , δεν μπορεί και δεν σας έχει δώσει κανένας το δικαίωμα να κατηγορείτε τους εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που έκτισαν σε ένα οικόπεδο χαρακτηρισμένο ως αγροτεμάχιο , το οποίο αγόρασαν νομότυπα, ότι είναι καταπατητές δημοσίου.
Ήρθε  η ώρα με σύνεση και με ανθρώπινο πρόσωπο να αφουγκραστείτε τους πολίτες που ταλαιπωρούνται περισσότερο από 30 χρόνια και κάποτε το πρόβλημα πρέπει να βρει την λύση του. Τα κτίσματα μέσα σε «φερόμενες  δασικές εκτάσεις» δεν έγιναν μόνο με ευθύνη του πολίτη. Πρωτίστως έγιναν με παραλείψεις της Διοίκησης και κάποτε όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Μη ξεχνάτε ότι και εσείς είσθε μέλη της Διοίκησης.
Ένα δεν μπορεί να γίνει, οι πολίτες που δεν καταπάτησαν να εξακολουθούν να είναι όμηροι. Φθάνουν τα 30 χρόνια ομηρίας.


ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
ΤΟΥ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ!!
      
Μετά την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου που αφορούσε τα προαπαιτούμενα και το οποίο συμπεριελάμβανε άρθρα για την ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών και μετά  την δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβέρνησης του Πολυνομοσχεδίου, όπου πλέον έγινε Νόμος του κράτους, οι εξελίξεις που οδηγούν στην επίλυση του δασικού προβλήματος είναι ραγδαίες και ευχόμαστε θετικές στην τελική τους έκβαση.
Σε αυτή την εξέλιξη οφείλουμε όλοι να βοηθήσουμε στο νησί , πέρα  από κόμματα , Δημοτικούς Συνδυασμούς και αντιπαραθέσεις. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δημοτική Αρχή αλλά  και το σύνολο των Δημοτικών Συνδυασμών) οφείλει να βοηθήσει ουσιαστικά και μπορεί να το κάνει , αφού πλέον ο νόμος της δίνει το δικαίωμα να παρέμβει.
Μετά από τις νέες εξελίξεις ,αρχές Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση για ενημέρωση του κόσμου, την δε ακριβή ημερομηνία θα την ορίσουμε εντός των ημερών.

Μάνος Δερτούζος
Πρόεδρος
Πανσαλαμινίου Συλλόγου

για την επίλυση του δασικού προβλήματος